"Kom igen Sirius", skanderade hon taktfast

Men inte igår. Då avslöjade hon att unge Herlitz ska börja samla på Bamse och Pellefant. Sistnämnda har jag också tänkt samla på men serien är så konstig - framförallt dåligt tecknad efter att Rune A lämnade den - att samlande inte lockar. Bamseserien är förstås juvelen i kronan. Den är också på sätt och vis juvelen i barndomens krona, i alla fall finns det stänk av den lite varstans. Jag tänker t ex på att man gjorde sig lustig över att jag hade hakan i handen på det där viset Skalman ofta har när han funderar. Jag tänker förstås på Seger-Rapido, bilen som jag hade glömt var en bil tills jag hittade numret från 1978 på en loppmarknad för inte så värst många månader sedan. Jag skulle gärna skriva om allt det här på "Frallan", bloggen som vi glömde, men har ej fått nytt lösenord än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0