Stor och tung, blåsvart...

Jag hängde med Herlitz och Mikaela på Sirius, match mot BK Arslet. Det var ett spännande arrangemang som inleddes med förhäng på Flustret. En lokal Berlusconi värmde upp besökarna med illa repeterade intervjuer. Jag slevade i mig nachos och en bisarr blandning av köttbitar, majs och bönor (var det militärens gamla "präriegryta"?). Ölen var tyvärr inte gratis. Berlusconi, eller Lasse Svensson som han heter, liknade en desperat bingoutropare där han försökte få överblick över sitt livsverk: IK Sirius, i intervjun amatörmässigt representerade av en kille i färgglad gubbkeps som tillkännagav att "Pluggen" skulle spela mittback. Vi skrattade och menade att Biffen och Bananen är ett klockrent kedjepar. Nä fy vilken sunkig tillställning! Men det var trevligt ändå. Själva matchen var inte mycket att skryta med. Vilket håglöst och okänsligt spelande hemmalag...Häcken såg ut som Chelsea i stunder då de faktiskt behärskade bollen och insåg vikten av enkla lösningar och fart i anfallen. Sirius, ledda av gamla AIK-"stjärnor", både på och vid sidan av planen, saknade varje ansats till spel. Värst var taffligheten på mittfältet, i hård konkurrens med det obefintliga djupledsspelet. Och passningsspelet. Och försvarsspelet. Ja, ni fattar. Jag ska aldrig mer klaga på Blåvitt, aldrig. På läktaren var det glest. Vi stod i klacken. Herlitz viftade med flaggor, Mikaela sjöng med i ramsorna för att inte stöta sig med klackens tungviktare, Bulten i Bo - en tjock drängliknande karl med ofantlig skalle. Det var mycket solbrillor modell -97 och glåpord mot linjedomaren. Som det ska vara i en klack alltså, dock med lite mer distans än vad jag är van vid - det är trots allt Uppsala och inte Göteborg eller Solna.

Kommentarer
Postat av: mikaela

bulten var skitläskig! och jag såg nog att du sjöng med i ramsorna, med skräcken lysande i ögonen.

2008-05-23 @ 14:43:14
URL: http://deardiary.blogg.se
Postat av: Anders

Jag klappade bara. En eller två gånger försökte jag men hittade inte det där genuina tonfallet som Bulten och du hade så nära till.

2008-05-23 @ 15:07:13
Postat av: oscar

Tack och bock för din medverkan! Idag hade Sirius presskonferens där det tillkännagavs att Millqvist (tränaren) får sparken. Señor Berlusconi förmodas ha rutit till, eller ännu bättre; kallt och sakligt ha visat honom på dörren utan att röja en min av deltagande över den tillintetgjorda tränarens öde.

2008-05-23 @ 17:51:45
Postat av: Anders

Jag läste det i DN. Helt rätt! Nu får vi nog en effekt som kan ge en del poäng!

2008-05-24 @ 14:51:34
Postat av: Jakob

...men nog var det Qviding och inte Häcken som stod för motståndet?
Jag såg förresten Zoran Lukic promenera, nöjt visslande, nerför Hisingsgatan på kvällen.

2008-05-26 @ 08:42:14
Postat av: Anders

Nu har du missat att kolla datumet på inlägget! Häcken var hemmamatchen vi var på. Vi var inte i Göteborg och såg gårdagens förlust mot Qviding. Zoran Lukic har äntligen hittat rätt nivå.

2008-05-26 @ 13:58:19
Postat av: Jakob

Aha, just det, jag läste slarvigt och skrev för hastigt.

2008-05-26 @ 16:01:52
Postat av: Anders

Därmed kan du kanske vara en kandidat till tränarjobbeti Sirius? Hihi

2008-05-26 @ 16:26:46
Postat av: Jakob

Ja, jag är ju ledig från och med i sommar, så varför inte...

2008-05-27 @ 09:41:38
URL: http://childejakob.blogg.se
Postat av: Anders

Tyvärr har tjänsten tillsatts med annan sökande nu. Vi tackar för visat intresse.

2008-05-27 @ 09:48:12
Postat av: Anonym

http://vxu.se/hum/utb/presentationer/littvet.xml

2008-05-27 @ 09:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0